جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
عبدالهادی رکنی حسینی

حوزه/ امام جمعه گناوه گفت: مقاومتی که امروز در منطقه وجود دارد به برکت هشت سال دفاع مقدس ملت ایران و تاسی از رزمندگان اسلام است که با دست خالی در برابر دشمن ایستادند و به پیروزی رسیدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی، امام جمعه گناوه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مسجد امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: در قرن بیستم اگر نگاهی به حوادثی که در طول تاریخ و حملات و تجاوزهایی که از سوی استعمارگران به ممالک و سرحدات اسلامی و جهان سوم صورت گرفته، داشته باشیم، مشاهده می شود که این استعمارگران همواره به دنبال تصرف سرزمین های مسلمانان و جهان سوم بوده اند.

امام جمعه گناوه افزود: در این راستا کشورهای استعمارگر انگلیس، فرانسه و روس به شمال آفریقا و کشورهای آسیای میانه حمله می کردند و به ثغور و حدود و مرزهای کشورهای اسلامی و جهان سوم مورد تجاوز قرار می دادند و سرزمین ایران از این قائده مستثنی نبوده است.

وی گفت: در نگاهی به تاریخ ایران دیده می شود که کشورهایی برای حمله به این سرزمین تطمیع می شدند و در کودتا هایی که در ایران در زمان مشروطه یا بعد از آن، سرنگونی دولت مصدق و کودتاهای قرن اخیر شاهد هستیم که کشورهای استعمارگر به دنبال چپاول منابع یک ملت بودند و کشور ما در دهه های اخیر مورد حمله کشور عراق قرار گرفت.

وی یادآور شد: علت آغاز جنگ و اینکه چه کسانی جنگ را آغاز کردند و برکات و دستاوردهای این دوران چه بود باید برای نسل جوانی که این جنگ نابرابر و ایثارگری ها، مبارزات مردم، جوانان و نوجوانان کشور در آن دوران را ندیده اند، بیان و تبین شود.

دفاع مقدس ملت ایران الگوی مقاومت منطقه است

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: رزمندگان اسلام و جوانان و نوجوان دوران دفاع مقدس علیرغم اینکه سن کمی داشتند اما با بصیرت، ولایتمداری، ولایت پذیری و باورهای دینی و اعتقادی که در اعماق جان آنها وجود داشت کشور ما توانست در برابر یک جنگ جهانی دیگری با کمترین امکانات پیروز شود.

امام جمعه گناوه با اشاره به برخی عوامل که باعث شد تا مردم ایران بدون ترس از هیمنه دشمن در مقابل آنها بایستند، گفت: علیرغم اینکه ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس از کمترین امکانات برخوردار بود و رژیم بعث از سوی کشورهای مختلف حمایت و پشتیبانی می شد اما پیروزی بزرگ سیاسی در این جنگ در پرتو ایثارگری، اخلاص، استقامت، شهامت ها، شجاعت ها و باورهای دینی، نترسیدن از دشمن ملت غیور ایران و رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و معنویت حاکم در جبهه و با هدایت ها، حمایت ها و مدیریت امام راحل برای کشور ما به رقم خورد و دشمنانی که همگی حامی صدام بودند، وی را به عنوان آغازگر جنگ معرفی کردند.

وی هدایت ها، حمایت ها و مدیریت امام راحل را از عوامل مهم پیروزی در دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: امام راحل که در هیچ دانشکده نظامی دوره ای ندیده بود بلکه یک عالم دینی بود، با ایمان، توکل بر خدا و نترسیدن از دشمن توانست فرماندهی دوران دفاع مقدس به خوبی به سرانجام برساند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه نقش مهم فرماندهی امام راحل در دوران دفاع مقدس کمتر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، افزود: یکی از بخش هایی که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن مغفول مانده نقش امام رحل بوده است.

دفاع مقدس ملت ایران الگوی مقاومت منطقه است

وی با اشاره به عملیات شکست حصر آبادان گفت: وقتی که فرماندهان به حضور امام راحل رسیدند، امام فرمود: حصر آبادان باید شکسته شود.و این امر انجام شد.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: اخلاص، ایمان، توکل بر خدا، معنویات، استقامت، ملت ایران و رزمندگان و آزادگان و ایثارگران باعث پیروزی در دوران دفاع مقدس شد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه معنویات در جامعه امروز کمرنگ شده است، ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس دانشگاهی بود که فرزندانی در آن تربیت یافتند که فتح الفتوح انقلاب اسلامی است و ما نتوانستیم این حماسه بزرگ ملت ایران را به نسل جوان به درستی معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب که خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس است، رهبری و سکانداری نظام مقدس اسلامی را بر عهده دارد.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: اقشار مختلف مردم ایران در دوران دفاع مقدس حماسه های بزرگی خلق کردند که امروز اسوه و الگو برای همه ملل آزاده جهان مبدل شده است.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: مقاومتی که امروز در منطقه وجود دارد به برکت هشت سال دفاع مقدس ملت ایران و تاسی از رزمندگان اسلام است که با دست خالی در برابر دشمن ایستادند و به پیروزی رسیدند.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: دشمنانی که در دوران دفاع مقدس دشمن بعثی را حمایت، پشتیبانی می کردند و به تعبیر فرمایش رهبری حاضر نبودند یک سیم خاردار به کشور ما بدهند امروز نیازمند موشک ها وپهپادهای کشور ما هستند و اینها از برکات دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: عزت امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا، رزمندگان، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان. جانبازان است و همه باید قدردان آنها باشند و نگذارند این رزمندگان در پیچ و خم زندگی به دست فراموشی سپرده شوند.

خاطره گویی و روایتگری یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس و تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران، مداحی و تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت از دیگر بخش های این آئین معنوی بود.

انتهای

پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha